Parvis inkubatoriaus žiema kai studentų idėjos susitinka su realiais verslo angelais

Už M. K. Čiurlionio gatvės langų spaudžiant vasario šaltukui, universiteto „Sandbox“ laboratorijoje temperatūra kilo dėl visai kitų priežasčių. Šįvakar čia įvyko kasmetinis renginys „Winter Pitch 2025“, kurio metu mūsų MBA programos studentai ir jų komandos nariai iš bakalauro bei gimnazijos klasių pristatė savo pusmečio darbo rezultatus investuotojų komisijai. Tai nebuvo simuliacija – kambaryje sėdėjo realūs rizikos kapitalo atstovai iš Skandinavijos ir Lietuvos.

Ne tik pažymys, bet ir pirmasis čekis

„Parvis“ verslo inkubatorius veikia paprastu principu: teorija be praktikos yra tik informacija, o ne žinios. MBA studentai, studijuojantys FinTech modulį, privalo sukurti veikiantį minimalų produktą (MVP). Tačiau šiemet kartelė buvo pakelta dar aukščiau – kiekviena komanda privalėjo į savo gretas priimti bent vieną gimnazistą kaip jaunesnįjį analitiką arba testuotoją.

Renginio metu savo idėjas pristatė šešios komandos. Nors dauguma projektų sukosi apie finansines technologijas, komisijos dėmesį labiausiai patraukė socialinės atsakomybės ir technologijų sintezė.

Vakaro lyderiai: „EduWallet“ sėkmė

Daugiausiai diskusijų sukėlė komanda „EduWallet“, kurianti finansinio raštingumo programėlę, skirtą Z kartos paaugliams. Projekto unikalumas – dirbtinio intelekto asistentas, kuris analizuoja jaunuolio išlaidas žaidimams ir siūlo alternatyvius taupymo scenarijus.

„Mus sužavėjo ne tik techninis sprendimas, bet ir komandos dinamika,“ – komentavo kviestinis komisijos narys iš „Nordic Horizon“ fondo. „Matyti patyrusį finansininką, diskutuojantį su 16-mečiu gimnazistu apie vartotojo sąsajos (UI) psichologiją, yra būtent tai, ko mes ieškome. Tai rodo produkto validumą.“

Komanda gavo kvietimą tęsti derybas dėl pre-seed investicijos, kuri leistų jiems vasarą atlikti bandomąjį produkto paleidimą trijose Vilniaus mokyklose.

Pamokos, kurių neišmoksi iš vadovėlių

Tačiau vakaras neapsiėjo be įtampos ir techninių nesklandumų. Komanda „GreenChain“, kurusi blokų grandinės (blockchain) sprendimą tvariam tiekimui stebėti, patyrė tai, ko bijo kiekvienas startuolis – demonstracijos metu „lūžo“ serveris.

Auditorijoje stojo nejauki tyla. Vietoj to, kad pasimestų, komandos lyderis, trečio kurso informatikos studentas, ramiai užvertė kompiuterį ir likusias penkias minutes pristatymą tęsė žodžiu, piešdamas schemas ant baltos lentos.

„Tai buvo geriausia pamoka visiems susirinkusiems,“ – po renginio sakė MBA programos direktorius dr. Marius Stonys. „Investuotojai neinvestuoja į kodą, kuris veikia idealiai laboratorinėmis sąlygomis. Jie investuoja į žmones, kurie nepraranda šalto proto krizinėse situacijose. Nors „GreenChain“ nelaimėjo pagrindinio prizo, jų gebėjimas improvizuoti pelnė didžiulę pagarbą.“

Žvilgsnis į pavasarį

„Winter Pitch 2025“ parodė, kad ribos tarp skirtingų akademinių disciplinų ir amžiaus grupių PTU bendruomenėje nyksta. Moksleiviai įgijo drąsos kalbėti prieš autoritetus, o magistrantai išmoko įsiklausyti į jaunesnės kartos įžvalgas.

Dabar komandų laukia intensyvus pavasario semestras. Gavusios grįžtamąjį ryšį, jos grįžta į auditorijas ir laboratorijas tobulinti savo produktų. Nes, kaip mėgstame sakyti „Parvis“ universitete – idėja verta tik tiek, kiek kokybiškas yra jos įgyvendinimas.


Comments

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *